Beställ boken Lev Livet Levande

Nu till introduktionpris 199 kr!! (Ord pris är 249 kr)

Beställ boken
här



fredag 2 mars 2007

Saken är biff- ät mera bönor!!

Jenny Jewert skriver i DN idag om köttproduktionen och hur svårt det kan vara för en vanlig konsument att se vilken milöpåverkan den har. Det finns många aspekter att ta hänsyn till! Hon slutar artikeln så här:
"Ät lite mer sällan och efterlys bättre märkning i din butik. Väljer du svenskt naturbeteskött eller griskött från inlandet i Mellansverige, blir det sällan riktigt fel."
Det låter som ett gott råd!För visst är det gott att äta kött ibland.

Men jag tror de flesta äter för lite bönor.Många har nog inte ens smakat på alla härliga sorter som finns. Men tänk på alla fördelar, det är bra både för din inre och din yttre miljö, de ger få kalorier men mycket näring, du håller dig mätt länge, de ger fibrer som magen får jobba med, bönorna är billiga och sist men inte minst de smakar GOTT!

Själv har jag blivit mer och mer förtjust i bönor och linser och äter det så gott som varje dag. Jag har varit i hälsokosthyllorna och botaniserat och provat mig igenom hela sortimentet. Mina absoluta favoriter är kidneybönor och kikärtor. Mums!
Är du ändå där och rotar så varför inte prova annat oxå? Som helt bovete, quinoa eller hirs? Alla tre kan användas istället för tex ris och är jättegoda!
När jag sitter här och skriver så inser jag att det är dags för en ny tur till Hälsokosten för kolla om det finns något jag inte provat än - vem vet, det kan ha kommit in en nyhet!
Kia

Inga kommentarer: