Beställ boken Lev Livet Levande

Nu till introduktionpris 199 kr!! (Ord pris är 249 kr)

Beställ boken
här



söndag 18 mars 2007

Drottninggatan - nu för unga

Den ena affären efter den andra har klappat igen och gjorts om på Drottninggatan, bland annat Debenhams och PUB byggs om.
Nu ska Drottninggatan bli en modegata för unga. Varför det? Jo , för många unga spenderar mycket pengar på shopping och modekläder så här finns en lönsam målgrupp. Jag kan ju hålla med om att PUB tidigare var alldeles för spretigt och splittrat, ett ställe man aldrig gick till. Utom när det gällde att sitta och fika och titta ut över Hötorget förstås. Visst behöver de nischa in sig mer. Men var finns gatorna med kläder för oss som är äldre än 29? En målgrupp som troligen är mer kräsen och kritisk och många fler än de under 29? En grupp som är ganska osynlig i reklamen men som fattar många inköpsbeslut av många olika varor, inte bara kläder.
Men tydligen räknas inte vi av många företag av någon märklig anledning. Kan någon förklara varför?
Kia

Inga kommentarer: