Beställ boken Lev Livet Levande

Nu till introduktionpris 199 kr!! (Ord pris är 249 kr)

Beställ boken
här



lördag 10 mars 2007

Hela Sverige stannar när det är Melodifestivalen

Om du har missat det så är det finalen i Melodifestivalen i kväll. Under ett antal passerade lördagar har det faktiskt inte funnits något som helst alternativ till vad man ska se eller göra.
Jag brukar säga till mina barn, och till mig själv, att inte låta någon annan styra deras liv, vad de ska göra med sin tid och det gäller inte minst tv:n.
Nu glömde jag säga det att det här gäller naturligtvis INTE Melodifestivalen!
För mig är det en blandning av nostalgi - jag är uppväxt på den tiden då alla såg både den svenska och den stora finalen - och glädje över att se vackra skönsjungande människor. Jag brukar sitta med grönsaksdippet och tänka att de faktiskt skapat en melodi och kommit på en text och skickat in sitt bidrag med förhoppningen att komma med.
Tänk på alla svettiga timmar och dagar som måste ha passerat och glädjeruset när de får beskedet att nu är det deras tur!
Marie Lindberg är jag väl inte ensam om att tänka på idag. Mina barn talar oavbrutet om henne och tycker att hon ska vinna, eftersom hon är skollärarinna.
Ikväll är det som sagt final och även om det finns mycket annat som säkert är mycket mer hälsofrämjande och intellektuellt, så kommer jag definitivt sitta med dippen och hålla tummarna i kväll.
Cecilie

Inga kommentarer: