Beställ boken Lev Livet Levande

Nu till introduktionpris 199 kr!! (Ord pris är 249 kr)

Beställ boken
här



lördag 31 mars 2007

Nya kläder - på ett enklare sätt

I veckan var Cecilie och jag på Åhléns och provade kläder som Tatiana, personal shopper, tagit fram åt oss. Vi hade fått tala om ungefär vad vi ville ha och så hade hon plockat ihop en massa saker, kläder, skor, smycken.

Jag för min del är inte speciellt förtjust i shoppa och hålla på att prova och plocka, av och på, hit och dit, svettigt, jobbigt, frustrerande och rent primalskriksframkallande. Usch och blä!
Men det här underlättade och det var riktigt kul att se vad Tatiana hade satt ihop som jag inte själv hade tänkt på. Där fanns massor med fina kläder och hade plånbok och garderob varit större hade jag handlat ännu mer än vad jag gjorde - och då kan jag säga att jag aldrig någonsin har köpt så mycket på en gång!
Fast då gillar jag som sagt inte att shoppa så för någon annan var det kanske den vanliga veckoransonen? Allting är ju relativt....

När vi handlade fick vi dessutom tips på att de har sömmerskor där som kan hjälpa till att fixa till de nyinköpta plaggen - det hade jag ingen aning om! Det var ju perfekt att kunna få all hjälp på ett ställe - ju mindre tid och kraft det kostar att ekipera sig desto bättre.

Det här kommer nog att bli min nya modell - att handla koncentrerat ett par gånger om året och få hjälp och service när jag gör det. För oj så mycket mindre frustrerande och så mycket roligare det var att handla så här. Dessutom kan jag koncentrera mig på att bygga upp en bra och fungerande garderob istället för att panikhandla när jag inte har något att sätta på mig. I längden blir det säkert både billigare och bättre att ta hjälp av en personal shopper då och då.
Det värsta är att man måste vara ute i god tid för kön är lång. Jag har redan bokat en tid till i höst och det gjorde jag med en lättnadens suck. Så tack för hjälpen och tålamodet Tatiana- vi ses i oktober!
/Kia

Inga kommentarer: