Beställ boken Lev Livet Levande

Nu till introduktionpris 199 kr!! (Ord pris är 249 kr)

Beställ boken
här



onsdag 7 mars 2007

Mindre kolhydrater = mindre vikt?

DN skriver idag om en undersökning som visar att man går ner mest med en diet som innehåller få kolhydrater. Det verkar vara en välgjord studie enligt Åke Bruce från Livsmedelsverket. Den metod som de som gick ner mest använde var Atikins - en metod som tidigare fått en hel del kritik. Men efter den här undersökningen får sig Atkins säkert ett uppsving! Det som blir hissat i medierna brukar ju gå bra...
Fast jag måste säga att jag för min del tycker det ligger en del i det här med att äta mindre kolhydrater och i första hand sådana med lågt GI. Jag tycker jag håller mig mätt längre när jag äter så så visst borde det göra en del för vikten.
En annan bra sak med Atkins är förresten att den betonar motionen som en viktigt faktor att gå ner. Motion är superviktigt - inte bara för vikten utan för mkt annat oxå!
Det blir spännande att se vad dietisterna tycker om den här undersökningen.
Kia

Inga kommentarer: