Beställ boken Lev Livet Levande

Nu till introduktionpris 199 kr!! (Ord pris är 249 kr)

Beställ boken
här



söndag 4 mars 2007

Sportlov med mersmak

Det här sportlovet har verkligen givit utdelning.

Den började med lite kultur på Operan med barnen. Vi såg Loranga, Mazarin och Dartanjang, vilket kanske var det knäppaste jag har sett. En lite äldre dam kom fram till mig i pausen och frågade på engelska om jag i två meningar kunde förklara för henne vad operan handlade om, eftersom hon inte förstod ett ord svenska. Jag svarade att jag inte heller förstod någonting. Att Loranga, Mazarin och Dartanjang helt enkelt bara är helt Loco!

I programmet läste jag senare att det helt enkelt inte finns något syfte med historierna, att vissa berättelser bara får tala för sig själva. Det var en bra insikt!

Förutom långa sköna morgnar, var jag i slutet av veckan i Mora för konferensen Vi slår omgivningen med häpnad! Jag har själv bidragit till konferensen genom att jag gjort en intervjubok med tretton kvinnliga ledare med funktionshinder som presenterades där. Fyra av kvinnorna var med och det blev en väldigt intressant panel med Siewert Öholm som moderator.

Dessutom var Monica Lindstedt där, ni vet Metros och Hemfrids grundare. Hon höll regeringens proposition i händerna som handlar om hushållsnära tjänster och tycker att hon vunnit en liten seger med de förslag som finns där.

Även Marco Helles - han som skrev handlingsprogrammet Mångfald och dialog - från Röda korset var med på konferensen och talade om våra underliggande värderingar som styr vårt handlande. Att jämlikhet kräver samma förutsättningar för alla och att mångfald innebär att man behandlar alla olika.

För att ha varit ledig känns det som att jag har hunnit med en hel del. Ändå känner jag mig så pigg och full av energi för att börja en ny vecka med alla nya intryck och insikter.

Vi hörs!

Cecilie

Inga kommentarer: